Романът на Никос Казандзакис „Христос отново разпнат“, в който се описва подготовката на едно малко село за посрещането на Великден, е прекрасен пример за такъв сюжет. „Разпнатият“ в пиесата на Христос е Владимир Маяковски. Авторът снема ореола на „великия пролетарски поет“, „безкомромисен боец за комунистическите идеи“, за да надникне в сложните лични отношения с жената, белязала неговия живот – Лиля Брик, нейния бивш съпруг Осип Брик, който цени високо таланта на Маяковски и
Без да създава документална драма, авторът постига вярност към епохата и драмата на времето и поета. Той постепенно сгъстява краските и подготвя трагичния край. В търсене на драматургическия баланс, умело вплита и сатиричната острота, която допълва картината на дълбокия разрив между чувствителния поет интелектуалец и безпардонните малограмотни, но овластени стражи на революцията. Съдбовно прозвучава репликата „Революцията е излязла от своите релси. Все повече се отъждествяв с
Размисълът върху революцията продължава и във втората пиеса. Тя ни връща още по-назад във времето, в епохата на френската революция, за да я прочетем през кошмарите на един пряк свидетел и по неволя участник в
Пиесата е разделена на седем сцени. Първата отвежда при прадядото на главния герой, който слага началото на дълъг род палачи. Професията е наследствена. Следват шест сцени, които визуализират кошмарите на Шарл Анри Сансон. Тук е свещеникът, който го гони за съвокупление,общественият обвинител, предрешен като свещеник, за да използва изповедта на екзекутора, кралицата Мария Антоанета, готова да се „утеши“ с палача, за да избегне
Всички кошмари на палача завършват със собствената му присъда на ешафода. Те са истински пример за интелектуална гротеска. Пред нас е човек,
Вход
Добре дошли! Влезте в профила си
Забравена парола? Помощ
Защита на личните данни
Възстановяване на парола
Възстановете паролата си
Временна парола ще Ви бъде изпратена