В началото на този необичаен роман младият проповедник и лечител Лука, ученик на апостол Павел в град Ефес, рисува едновременно два портрета: единият ще го прослави, а другият ще го изправи пред съда на християнската общност.
Като ни води през различни дестинации в периода от 2 000 години, авторът поставя въпроса дали през цялото това време вярващите са славили иконата, която свети Лука е изписвал, докато пред статива му е седяла майката на Исус, или другата, която е рисувал паралелно?
Съставен от деветнадесет свидетелства (12 мъже и 7 жени), колкото са били учениците на Христос според раннохристиянския документ „София на Исус Христос”, романът ни предлага интересни и замислящи отговори на много въпроси, за които официалната история няма еднозначен отговор.
Проф. д-р Милан ДИМИТРИЕВИЧ
Милан Йованович е роден през 1967 г. в Смедеревска паланка, Сърбия. Завършил е юридическия факултет на Белградския университет през 1994 г., а изпит за юридическа правоспособност пред Комисията на Министерството на правосъдието на Сърбия е положил през 1997 г.
Със съпругата си Любица и дъщерите си София и Мая в момента живее в Мюнхен.
Публикувал е романите „Монах” (2002), „Воин” (2003, 2010), „Зимуване край морето” (2004), „Теодора” (2005, 2013), „Господар” (2007), „Безсъница” (2011), „Малкия двор” (2012), „Стъклената мастилница” (2015), „Книгата с правилата” (2017), „Пламъкът на свещта” (2020), „Чужд живот” (2021) както и книгите с приказки „Гробът във Вълчи дол и други приказки” (2009) и „Гласовете на миналото (2016).
На български език са излезли романите му „Теодора” (2014) и „Стъклената масатилница” (2020). Публикувал е проза в редица списания, участвал е в сборници и алманаси. Носител е на литературната награда „Андро Гаврилович“ и на Златната значка на Сръбското културно-просветно дружество.