След пет прозаични книги, излезли в 70-те и 80 – те годинио, след
Книгите бяха лирични – те сочат поета дори в конструкциите на
Давидков като че търси съвременността по един път, който много
Това намерение, толкова естествено, колкото може да бъде само
Така погледнато, лиричното в неговата проза не излиза рудимент на
У Давидков лиричното повествование е повествование, невъзможно
Не би трябвало да откриваме в тази последователност само
* * *
Защото Иван Давидков не познава целеустремения, еднопластов
Тази романтична оцветеност всъщност, която го прави различен от
Панорамният обектив визира събития и съдби; лабораторният –
* * *
Достатъчно ярко това парадоксално сливане на фактологично-
„Аз”-повествованието организира композицията на романите така,
Тази особеност бихме могли да наречем асоциативно изграждане на
Основната фигура в този художествен свят е фигурата на разказвача
Давидков никъде в прозата си не рисува масовата и шумна сцена, никъде
Разказвачът герой, основната фигура в неговите романи, обаче е
Този главен герой, ако не е самият разказвач, е невъзможен и
Разказвачът, участник в действието, в „Бял кон до прозореца” е доста
Още по-красноречиво потвърждение на адекватността на гледните
Мартин Калинов е един болезнен търсач на моралното и доброто в
Героите в композицията на Давидковите романи са статични и
При този род проза събитието не се изчерпва във фактическата си
Това е рисунък без събитието-действие; то самото се изчерпва в една
Прозата на Иван Давидков още от първата му книга, та до последната,
Тук бе мястото да се аргументира само специфичната
Присъствието на автора като участник в действието е една неизменна
Вход
Добре дошли! Влезте в профила си
Забравена парола? Помощ
Защита на личните данни
Възстановяване на парола
Възстановете паролата си
Временна парола ще Ви бъде изпратена