
* * *
До кея има плитък разлив. Скоро се заблатява и го обкрайчва изумруден жабуняк. И лъсват любовните секрети, и се проточват розови, ципести, сапфирени, перлени, слузести – сладострастните лиги на живата материя. Жабуняк, водорасли, жабешки гърбове – всичко къкри в любовния бульон. Гърми неистова врява, тръби всемирната любовна тръба.
* * *
Територията се тресе от страсти.
Стържат, бучат, звънтят водни кончета, бръмбари, комари. В крилцата им прескача статично електричество.
Птиците летят все по две.
Трака любовното сметало, планира живота.
* * *
Бесува и общността ни.
Мъже, жени – всички са само тела. Трескави, неистови – договарят се с поглед, мирис, докосване, отделят се по двойки, давичкат се като зверове, съешават се.
В мрака просветне малка неонова дъга – току-що две тела са приключили – заварили са плътта си с енергията на космическия оргазъм.
– Двууста е жената – повтаря Митничаря и ходи като замаян, – горе ни целува, долу ни поглъща! И за какво тоя бяс – за един оргазъм повече. – И мъдро заключава: – Що не бяхме песове. Да стигаме оная си работа с език. Щяхме да сме направо в рая.
А по залез ходи замислен.
– Време е за молитва – подканя ни, – молете се, неверници, търсете Бога. – И се кръсти срещу тополите, твърди, че били свещици в олтар.
И наистина – залезът пали върховете им като свещи. Първо пали най-високата топола, тя се накланя и пали съседната – и така, в редица, горят и догарят
като в олтар. Най-високата гасне последна, после пада мрак и любовният бяс се завръща. Плаши децата и старците, притиска безгреховните им тела, отеква
в безполовата им плът. А аз гасна сам край огъня.
Сърцето ми е празно, обезлюден съм.
Умът ми е отнесен от Ида.
Още от романа „И станах река“ тук и тук






































