Тъкмо тази болезнена искреност и философска деликатност са типични за Рахнев. Те са в стихосбирките му, превеждани на 15 езика – „Съществувам“, „Развяване на минзухара“, „Октомври“, „Канела“, „Зелда“. Те все така вдигат адреналина на всеки, за когото високото естетско изживяване е спасение от безсърдечието на високотехнологичните псевдоотношения.
„Поезията е пълно несъгласие с общественото съзнание. Тя е начин на живот – още преди да се родиш. Тя е у теб, когато сърцето ти е на километри. Когато се влюбваш по 4000 пъти на минута, когато умираш още толкова на час“, споделя Елин. Той не е поклонник на постмодерния хленч. Не е от артистите, които се чудят как да си изпросят още внимание и грантове – хич не се вписва в толкова актуалните конюнктурни литературни кръгове, отвеждащи към награди, турнета и резидентни програми по света.
„Живея така, както искам – иначе бих се самоотричал непрекъснато“, разкрива се той. Но не отрича слабостта да се впуска в жестоки равносметки, въпреки че с помъдряването се пробва да я редуцира. Все тегли някакви черти, които нерядко предизвикат нюанси на автонегативизъм (заради спорадичния битов дискомфорт за семейството му), но никога колебания в избора.
Друга запазена марка на Елин е да потъне сред природата на провинцията – в планината или край морето, когато започва да пише. Тогава телефонът му като че ли звъни избирателно – пропуска имената само на онези, които наистина обичат поета. За другите абонатът е извън обхват и не се обаждайте по-късно.
„Понякога се скривам. Няма ме. Не разбирам. Не съм обективен. Нещо ми обясняват, но имам нужда от преводач – заради онези едни и същи консуматори от фитнес интелигенцията, които никога не спират. Но може би вече не предпочитам да протестирам – през годините вкарах много енергия в това да не се съгласявам. Добре ми е така – както винаги е било: правя единствено и само неща, които ме вълнуват. За да е по-честно, по-вярно, за да съм напълно възможен в персоналната си хармония. За да няма ДДС върху най-светите неща“, коментира Елин, който нито съди някого, нито пък сочи с пръст. Но пише в „Тест“: „Светът просто трябва да върви напред. Непрекъснато да се развива. И ти си част от това… Боклуците, отрепките, музикантите трябва да бъдат веднъж завинаги стъпкани, унищожени, изкормени. Жлъчките им да висят от балконите на офисите като слипове – за назидание. От кръвта им да се направи веро или прах за пране, с което вечер да се почистват супермаркетите, моловете, веригите за бяла и черна техника, веригите за офис оборудване… От стомашните им сокове трябва да се произведе боя, с която работещите граждани да лъскат обувките си. От костите им трябва да се произвеждат клавиатури, лазерни и мастиленоструйни принтери, скенери, тонери.”